lørdag den 19. januar 2013

Museumsopgave

Mine første tanker!!!!!


Til min museumsopgave er valget faldet på bymusset i Fredericia. Fredericia har en spændende fortid og ligger i flotte omgivelser med voldanlæg og et stort havneområde. Lige uden for voldene ligger madsbyenge hvor der bla. ligger minibyen der viser Fredericia i miniformat.

Min målgruppe vil være voksne med senhjerneskade.

Så formålet med mit besøg på musset vil være at undersøge om den optænke gruppe kan komme rundt, vil kunne orientere sig m.m. Derudover vil jeg undersøge hvilken matrialer og ideer musset ligger inde med i forhold til mindre protjekter som min målgruppe vil kunne få glæde af.

Mine egne tanker i forhold til et lille forløb med målgruppen går på et museumsbesøg, voldanlægbesøg og et kik på minibyen. Målet vil være lokalhistorisk viden og et male/tegne forløb.

Årstiden og al sneen er ikke egnet til voldanlæg og minibyen - men vil nu alligevel lade mig inspirerer i den retning på mit besøg søndag. Og have i tankerne det der ikke kan lade sig gøre lige nu vil kunne bruges senere på året.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar