mandag den 20. februar 2012

Biotop

Biotop opgave 1

Det har været en svær beslutning hvor min biotop skulle være. Jeg bor i en dejlig by med mange forskellige naturarealer. Fredericia volde, strand, skov - men også med et skønt eng område. Jeg står mange gange om dagen og kikker ud på netop det eng område. Madsby enge
 .



Det er et område der rummer meget Madsby legepark, Minibyen og fodboldsbaner - og der er plads til løbe og gåture. Jeg har en tilknytning til området. Da jeg var barn gik vi ofte derned for at fodre ænder, mine børn har også besøgt ænderne, set Madsby parken blive til og nu ja - så er det mine børnebørn der plejer at lokke mig derned. Der er blevet brugt mange timer op og ned af skræntene, foderet ænder, Mini byen og klart legeparken.

Den del jeg vil bruge i min biotop ligger ved søen og et mindre område med store træer. Ved der er godt med ænder og andre fugle der - tænker at det er et godt område at "erfare" i en natur tæt på byen.

Her er nogen stor dejlig træer på herlige skrænter.
Ved jo unger elsker at fare op og ned.
Smukt !
Hvad mon den lille and tænker ?

 Helt sikkeret en biotop der kan lokke mig ud hele året rundt.

Er allerede gået igang med at tænke over hvad jeg over tid vil møde af planter, farver og fugle måske et lille dyr.

3 kommentarer:

  1. Hej Jane

    Fin biotop du har fundet - er spændt på at følge med :-)

    SvarSlet
  2. Hej Jane, ser ud som et super sted du har fundet!!

    SvarSlet
  3. Hej Jane

    Flot blog...... :O)

    Hilsen Tina

    SvarSlet