søndag den 26. februar 2012

Grafik


Grafikopgave

Linoleums tryk.

Linoleums tryk er sjovt at sidde med – også nemt at arbejde med når man lige finde teknikken. Jeg måtte ligge en fugtig karklud under for at holde det på plads. Dernæst skulle der tænkes over, hvad der skulle væk og hvad der skulle blive.


Jeg har valgt dunhammer fra min biotop


Det færdige tryk
De tre forskellig processer.



Zinktryk.

Lidt sent går det op for mig at jeg ikke kan få fat i en Zinkplade. For så at prøve et andet materiale blev det en aluminium plade.

Det var noget anderledes at arbejde i. Hårdt og tingene bliver ikke så tydelige. Alligevel var det sjovt at sidde med.

.

Med lidt god vilje kan man godt se det skal forestille et par dunhammer.


Jeg er så heldig at Jane fra mit hold har en zinkplade med til mig da vi er på indkald. Jeg finder det nemt at graver i pladen. Når også at få trykt.


Er så glad for reslutatet at jeg vil have det op at hænge i min gang.


Jane S

1 kommentar: