mandag den 19. november 2012

Biotop opgave 3 ( dunhammer)

Dunhammer.

Når jeg går tur på biotopen er dunhammeren en af de planter der fanger mig hver gang. Har taget billeder hver gang jeg har været dernede.

Bredbladet dunhammer.
Er en flerårig plante der bliver mellem 150 cm og 250 cm høj. Den vokser i moser og stillestående vande. Hunblomsterne danner en tyk pølseformet aks med hanblomsterne i en tynder aks ovenover. Hun - akset spreder de mange dunede frø i febuar. ( Politikens store naturbog)

Vi har tidliger i vnt lavet en grafikopgave hvor jeg valgt dunhammer som motiv. Man kunne også tegne og male dunhammer med flere tenikker.

Jeg har valgt at samle nogen af mine billeder af dunhammeren i en lille film opdelt i de 4 årstider. Billederne er fra feb. 2012 og frem til nov. 2012.



Jeg tænker at dunhammeren som aktivit på biotopen vil kunne bruges til både store og små. At lave filmen vil kræve en tålmodighed som nok vil være svær - man skal kunne komme forbi flere gange om året. Til gengæld vil jeg tro skolebørn vil finde det sjovt at sætte den sammen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar