lørdag den 10. november 2012

Biotopopgave 3

Ormejagt!!!

Har valgt et andet sted end min normale biotop til at grave efter orm. Et krat område der minder om en lille skov, med masser af træer og buske. Grunden til at vælge et andet sted handler om muligheden for at grave og have en spade med mig. Også sikkerhed for at jeg har tilladelse til at grave.
Allerede ved første spadestik var der masser af fede store og fede orme.

Ved med sikkerhed der var 10 stk der kom op i bøtten og med hjem. Hvor mange der måske har været i den hjembragte jord, ved jeg ikke.



Man siger at børn er fasineret af orme. Tænker også vi alle sammen kan huske at vi legede med orme som børn. Jeg kan huske vi samlede dem i spande og gemte dem i sandkassen dengang jeg gik i børnehave.
Den ene af mine piger har som lille ofte været med på havearbejde. En dag gravede hun huller i blomerbedet til at lægge blomster løg i. Jeg ser hun tygger på noget - tænker hun har smagt på løget - men det er på de orme hun har fundet i jorden.

 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar