søndag den 4. november 2012

Dukkeopgave

 Stangdukke.

Vi er startet på at lave en stangdukke. Min fik desværre en hård medfart på vej hjem fra Aabenrå. Begge hænder gik i stykker og han tabte et øre. Så der har været gang i limpistolen. Tror hans øre bliver men er noget usikker på om hans hænder holder. Jeg har overvejet at sy nye hænder af strømper.


Efter en tur med limpistolen.
 Jeg har brugt fint sandpapir til at fjerne de værste ujævnheder.

Derefter malet med acrylmalning.
Et godt lag ansigtmalning.
 
Har blandet brun, hvid og lidt rød.





Jeg har bestemt at min stangdukke
skal være en troldedreng - derfor
må han gerne se lidt beskidt ud.


Det har været sjovt undervejs at se
ansigtet blive til. Det er med til at give dukken personlighed.

Med blå øjne, rød mund og snavs på kinderne begynder han at ligne et lille troldedreng.
Håret fandt jeg i en lille hobbyforetning i Fredericia. Ville have fat i noget uld - men måtte nøjes med " nisseskæg".
 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar