torsdag den 15. november 2012

Dyreholdopgave ( Hund)


Så kom tilladelsen !!!!

Jeg har valgt at lave et lille interview med borgerne, der er en del af vores dyrholdsopgave. Hun er en meget genert ung pige som ikke siger ret meget. Men mandag aften handlede det om hunden også var hun mere åben og imødekommen. Der var nogen gode overvejelser til grund for valget af hund.

Et uddrag af interview

"Har altid ønsket mig en ulvehund – men den kræver alt for meget motion og træning. Også er den
bare for stor til det jeg magter.  I familien bliv vi enige om en lille hund, som jeg også kunne magte når jeg flyttede hjemmefra. En hund mine forælder og bedsteforælder kan passe i de perioder, hvor jeg ikke selv kan. En Chihuahua er en hund med et dumt rygte og jeg vil vise at den er andet end en taskehund!! At Chihuahuaen kan opdrages og trænes.
Jeg går til træning med den to gange i ugen sammen med min mor og søster. Onsdag er det socialtræning og søndag agility træning.
Det er god træning for både hunden og mig selv".

 Der er fart på og sjovt at få opmærksomhed.

Hund med anden beboer.
Hund og ejer.



Hvad gør det ved dig at den ikke må bo fast hos dig her?

"Jeg var lige ved ikke at flytte herud – men mine forælder have forberedt mig da vi købte hunden, at sådanne, problemstillinger kunne jeg komme ud for. Dengang sagde de at den gerne måtte bo ved dem hvis jeg ikke selv kunne have den boende. Når jeg engang skal flytte herfra håber jeg han kan bo fast hos mig. Det er min hund og det ved han godt."

"Jeg nyder når han er her og har bare meget nemmere ved at komme i gang. Han skal jo ud og gå tur og lege flere gange om dagen."

1 kommentar:

  1. Dejligt at se at du har fået tilladelse Jane, Det bliver spændene når vi skal have vore dyreholdopgave sat sammen...

    SvarSlet